Pagina's

donderdag 23 oktober 2014

Our trip 3/3: Ireland

Zo hé, het is nu al 2 maanden geleden dat we thuiskwamen van onze vakantie. Het is leuk om nu nog een verslag over te schrijven, zo kan ik zelf onze belevingen ook weer voor me halen. Dit is helaas al weer het laatste deel van dit reisverslag. Als je deel 1 en deel 2 nog niet hebt gelezen is dat misschien een goed idee om dat nu te doen. Alleen plaatjes kijken mag natuurlijk ook :)

PicMonkey Collage1

Vanuit Holyhead in Wales vertrok onze veerboot naar de haven van Dublin. Die reis duurde ongeveer 3 uur en het grootste gedeelte heb ik geslapen. De boot is best groot met een restaurant en een café en natuurlijk verschillende souvenirwinkeltjes. Eenmaal bij de haven van Dublin aangekomen, kochten we een kaartje om in een propvolle bus naar het centrum te worden gebracht. 2 jaar geleden was ik ook al in Dublin, deze keer hadden we besloten het zelfde hostel te gebruiken: het Avalon House. Vorige keer was ik wel enthousiast over dat hostel, maar ja, toen hoefde ik er maar een halve nacht te verblijven. De sfeer is op zich prima, maar de bedden zijn echt vreselijk! Maar het is een goedkope overnachting.

We waren die dag erg moe, dus hebben we maar weinig ondernomen. Wel zijn we opzoek gegaan naar een plek om te gaan eten. We kwamen uit bij het Gotham Café, waar we een prima pizza aten met als toetje cheesecake. (Die cheesecake kan ik me dus niet herinneren maar volgens mijn reisverslagboekje was hij heel lekker..)

PicMonkey Collage2

Het voordeel van het Avalon House is het gratis ontbijt dat ze aanbieden. Simpel, maar het scheelt wel weer in de kosten. Na het ontbijt bezochten we het Dublin Castle. Als je op een woensdag in Dublin bent is dat zeker een aanrader, want dan is het geheel gratis!

Tegen de middag gingen we terug naar het hostel om Kathleen haar haar rood te verven (zie haar vlog onderaan). Die avond zochten we een plekje om te eten in het gebied van The Temple Bar. We aten bij The Old Storehouse waar Live muziek wordt gespeeld.

trinity

trinity library

De volgende dag besloten we echt toeristisch te doen en de Trinity Library te bezoeken. Met je studentenkaart kan je trouwens op veel plekken behoorlijk wat korting krijgen. Ik ben geen student, maar mijn drie reisgenootjes wel dus werd ik mee gesmokkeld. Trinity Library is een oude grote bibliotheek vol met wetenschappelijke boeken. Het is zeker een bezoekje waard!

Na de bibliotheek hebben we ijs gegeten bij Murphy’s Ice Cream, ook echt een aanrader. Ze verkopen daar allerlei soorten smaken ijs zoals Brown bread en Sea salt. Na een geweldig ijsje gingen we op aanraden van Kathleen naar het The National Wax Museum, een goedkopere versie van Madame Tussauds. De beelden zijn niet allemaal even indrukwekkend, maar we hadden er veel lol en het is er relatief rustig. Als je in Dublin bent moet je ook zeker de winkelstraat O’Connell street bezoeken, neem een kijkje in het oude postkantoor of het luxe warenhuis Clerys. Of doe zo als ons en ga naar een Ierse comedy film in de bioscoop.

glendalough

Na Dublin reisden we door naar de Glendalough in de Wicklow Mountains. De st. kevin’s bus service brengt je naar het bezoekers centrum. Glendalough is door deze verbinding prima geschikt voor een uitje als je in Dublin bent en is daarom ook overdag erg toeristisch. Maar blijf je net als ons overnachten, dan kan je echt geweldige wandelingen maken. In Glendalough bevindt zich de resten van een klein klooster, inclusief een nog rechtop staande ronde toren en begraafplaats. Wij maakten een wandeling terwijl het donker werd en we luisterde naar spookverhalen van een Amerikaanse jongen die we hadden ontmoet in het hostel. Dat zorgde bij mij wel voor heel wat kippenvel momenten.

meer en mistglendaloug5

We verbleven in het Glendalough YHA, een prima hostel. We kregen een 6 persoons kamer en hadden daardoor flink de ruimte. Het hostel is netjes en heeft een prima prijs/kwaliteit verhouding. Het hostel ligt op 5 min. lopen van het bezoekerscentrum. Vanuit daar kan je verschillende wandelpaden volgen. Wij liepen het witte pad, met “oneindige traptreden” en omhoog lopen was voor mij echt een hel, maar eenmaal boven was ik dat snel vergeten.

witte pad

Onze reis eindigde weer in Dublin waar we het vliegtuig terug naar Nederland zouden nemen. We sliepen nog één nacht in een hostel. Dit keer het Isaac’s Hostel, een gezellig hostel vlak bij O’Conners street! De bedden zijn vergelijkbaar met die van Avalon House, niet echt comfortabel. Maar verder is het hostel in elk opzicht beter dan Avalon House naar mijn mening.

En dat was het einde van onze vakantie! Ik zou het zo nog een keer doen. Misschien over 5 jaar als ik een auto mag huren en ik niet alles meer met het openbaarvervoer hoef te doen, dat lijkt me gaaf! Vergeet niet om de vlog van Kathleen te bekijken hieronder.

Translated & in short: This is the last part of the Our Trip serie. For this third part of our journey we took the ferry from Holyhead to Dublin. The first part was all about England, the second about Wales but this one is about Ireland! So here is a list of thing we did:

1 opmerking:

1. De foto's zien er prachtig uit! Ierland staat absoluut ook nog op mijn lijstje van landen waar ik naar toe wil.

BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...